Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jeroen & Ellie & Eva

07 December 2012 | Thailand, Bangkok

Vrijdag vertrokkken we van uit wit onderdijk naar het warme oosten. Omdat we toch nog meer moesten doen dan we dachten hadden we toch wat stress bij vertrek. Behalve dat er code oranje in huizen brugmans heerste was er ook code oranje buiten. het sneeuwde flink en we werden gewaarschuwd voor vertraging op de weg en met het vliegtuig.
We zouden om 17:25 vertrekken met het vliegtuig, maar helaas hadden we 1 1/5 uur vertraging door sneeuw in heel europa. Doordat er mensen niet hun aansluiten hadden gehaald voor onze vliegtuig hadden we de mazzel dat een stoel naast ons leeg bleef en wij ook een stoel voor Eva hadden. Eva was de hele vlucht echt een engeltje. Behalve dat ze niet wilde slapen voordat het licht uit ging. Pas om 22:30 ging ze slapen. Ze sliep tot na de landing. Pas toen we gingen uitstappen werd ze wakker. Omdat we als allerlaaste uitstapte stonden de schoonmakers al klaar om te beginnen. We moesten dus door een haag van thaise mensen die allemaal Eva moesten aanraken. Een goede kennismaking van de Thaise cultuur. Vanaf toen is de trend gezet en is Eva non-stop opgetilt en geaaid.
We zaten in Bangkok in een buitenwijk waar weinig toeristen komen. het eten was dus wel weer even schrikken. De meeste restaurantjes waren stalletjes met het rauwe vlees aan haakjes en de wasbak waar al een week de afwas in gewassen was. Normaal hoorde dat bij de couleur locale en gingen we daar gewoon eten, maar met Eva is dat toch een ander verhaal. We zagen het niet zitten om een Bangkok belly (diarree) te krijgen. Als wij ziek in bed zouden liggen en Eva al dartelend rond om ons om aandacht zou vragen. Dat leek ons niet gemakkelijk en het leek ons al helemaal geen feest als Eva ziek zou zijn. Dus op naar de toeristen gebied om daar bij een degelijk restautrant te eten. Een menu in het engels en damens die we konden verstaan. Ook hier werd Eva meegenomen en bezig ge houden. Eva vindt het tot nu toe alleen maar geweldig.
Eva geniet van alle aandacht en het gaat erg goed. Het slapen was de eertse dagen een beetje een probleem. Ze wilde maar niet uit haar oude ritme. ze ging dus smiddags pas om 17:30 slapen en om 24:00 savonds pas weer. We sliepen de eertse dagen tot 11:00 in de ochtend. Op zich niet heel verkeerd. Pas nu komt ze een beetje in het ritme van Thailand.

• 14 December 2012 - 07:09

Fion:

Hoi
    Leuk om mee te lezen!
    Wij hebben Dylan een petje opgezet. Hij werd dat aanraken van zijn toen nog blonde haar al heel snel zat.
    ik moet van Dylan schrijven dat hij het leuk vindt om mee te lezen en ga vooral zo door met schrijven.
    Groetjes Robin, Dylan en Fion

• 14 December 2012 - 12:04

Marieke:

Lieve Ellie, Jeroen en Eva,

Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Ik hoop dat jullie veel mooie dingen gaan zien en beleven.
    Rust lekker uit en geniet van de cultuur, eten en het heerlijke weer.

Groetjes,
    Van een hele jaloerse Marieke

• 15 December 2012 - 21:26

Jeffrey & Wendy:

Hallo Ellie, Jeroen en Eva,

We volgen jullie hoor en vinden het leuk om te lezen.

Geniet er maar lekker van!

Lieve groet uit een druilerig Middenmeer van
    Jeffrey, Wendy, Julian & Roselie