Koh Pangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu Koh Pangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu

Koh Pangan

Blijf op de hoogte en volg Jeroen & Ellie & Eva

10 Januari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na een half uurtje op de boot waren we op het volgende eiland. Een kleiner eiland dan Koh Samui en ook veel minder ontwikkeld. Ons eerste indruk was niet zo geweldig. Bij het van boord gaan stonden er allerlei busjes van verschillende resorts op hun gasten te wachten. Wij hadden nog geen vervoer. We liepen met 3 tassen en Eva op Jeroen’s rug. Een Thaise meneer sprak ons aan en vroeg waar wij naar toe moesten. Hij was van een resort naast ons hotel. Hij wilde ons wel een lift geven. We gingen in het busje zitten en onze spullen werden netjes achterin gedaan. Toen we op het punt stonden op te vertrekken moesten we ineens 400 Bath (10euro) betalen voor de lift. We wisten dat het aan de dure kant was, maar we besloten maar te blijven zitten anders moest alles er weer uitgetild worden. Bij aankomst bij ons hotel werden we niet ineens tot de deur gereden. We moesten volgens onze chauffeur nog 2 minuten lopen. We waren teleurgesteld dat we met al onze spullen en kind niet eens tot de deur gebracht werden. Door dit begin waren we een beetje teleurgesteld in het eiland. We zaten op een hele mooie plek met uitzicht over een baai en we hadden niks anders dan een wit poeder strand omringd met palmbomen, bergen helemaal groen door tropische planten en een mooi zwembad om ons te vermaken. Maar we zagen even niet hoe mooi alles was en dat we ons die dagen dat we er zouden zitten wel zouden vermaken. We zagen alleen dat we in een baai zaten met dure restaurants en onvriendelijke mensen. De taxi’s rekenen 150 bath (3,75euro) per persoon om een stuk naar een ander strand te rijden, maar omdat ze weten dat je ook terug moet is het later in de middag ineens verdubbel en betaal je 300 bath (7,5euro) per persoon. Alle toeristen hebben een scooter en ook de locals hebben of een auto of een scooter. Er is behalve dus die taxi’s geen openbaar vervoer. We voelde ons een beetje gevangen op het eiland. Gelukkig hebben we de volgende dag onze draai gevonden en zagen we dat we op een schitterend eiland zaten en dat de mensen toch veel vriendelijker waren dan we in eerste instantie dachten. We hebben lekker gezwommen en 2 keer een wandeling gemaakt naar het volgende strand. Het was anders dan op Koh Samui en we verkiezen Koh Samui boven Koh Pangan, maar we hebben er toch een plezierige tijd gehad.

Nu op naar Khao Sok, een nationaal park. We hopen nog wat tijgers te spotten…

• 14 Januari 2013 - 12:31

Fion:

Khao Sok is waar wij zaten met die enorme insecten en waar de apen op onze veranda kwamen.

Ik ben benieuwd!

• 14 Januari 2013 - 21:34

Ruben & Jessica:

Wat grappig, wij hebben in eerste instantie het zelfde gevoel gehad toen we aankwamen. Afzetterij en niet bij het juiste resort gedropt, ook wij zaten met een zuur gezicht naar een prachtige zonsondergang te kijken vanuit ons zwembad hahaha. Ben blij dat jullie het daarna nog naar jullie zin hebben gehad. Snorkelen is inderdaad heerlijk en mooi. Helemaal weg van alles en alleen maar gekleurde vissen om je heen. Zoveel mensen zoveel meningen, wij vonden nmlk Ko PhaNgan leuker dan Ko Samui. Oh ja wij zaten vlakbij Chaloklum, een schattig vissersdorpje in t Noordwesten.
    Ben benieuwd wat jullie van Khao Sok vinden, het is ook heerlijk om in de rivier te baden en dan aan de overkant de apen en vogels te zien.

• 16 Januari 2013 - 21:10

Jose:

Lieve Ellie, Jeroen en Eva,

Heb vanavond pas een beetje de tijd gevonden om jullie reisverslagen te lezen van het nieuwe jaar.
    Wat een avontuur en belevenissen !!
    Is denk ook niet zo vreemd dat het niet allemaal zo loopt als je had gepland in zo'n land als Thailand.
    En dat is volgens mij toch ook wel waar jullie het meest van genieten.
    Zo lang er maar niet al te gevaarlijke situaties ontstaan. Al hoewel af en toe .........
    Fijn om te lezen dat Eva ook geniet van alle nieuwe indrukken.
    Zou toch wel heel leuk zijn als jullie te tijgers gaan zien (foto !!)
    Dus heel veel plezier nog en tot de volgende keer maar weer.
    Liefs José