Oud en nieuw in Hong kong - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Hong kong - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Hong kong

Door: Ellie en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen & Ellie & Eva

05 Januari 2008 | China, Peking

Gelukkig nieuwjaar vanuit het chaotische, zeer drukke en gek makende Hong Kong!
We zijn 31 december uit China gegaan naar Hong Kong om daar het oudjaar uit te luiden. Het was een bijzondere ervaring om eens oudjaar te vieren tussen 390 duizend andere mensen op de kade van het drukste gebied van Hong Kong. We wilde allemaal het vuurwerk van de grote inmense gebouwen afgeschoten zien worden. Dit jaar had de overheid meer geld uitgegeven voor vuurwerk dan ooit. We waren benieuwd. Vanaf 21:00 uur zaten we vol spanning te wachten op het vuurwerk. We hadden een fantastische plek om alles goed te zien en gaandeweg de avond werd het steeds drukker om ons heen. Pas toen ik naar het toilet ging besefte ik hoe druk het was en op wat een toplocatie we zaten. Toen ik terug kwam van het toilet mocht ik niet meer terug naar de plek waar Jeroen zat. "HET WAS VOL". Niemand mocht er meer in. Ik kon praten als brugman, maar de agenten wilden me er niet meer door laten. Ze adviseerden me om naar de andere kant te lopen en te kijken of ik daar nog in mocht. De 'andere kant' is een half uur lopen. Eenmaal daar aangekomen mocht ik ook daar niet meer naar binnen. Nu raakt ik heel even in een paniek. Hoe ga ik dit aan Jeroen laten weten. We hebben beiden geen telefoon. Ik ben toen maar heel hard gaan huilen en heb nogmaals mijn situatie uitgelegd. Oud en nieuw vieren in Hong Kong zonder Jeroen in de buurt was geen optie. Inmiddels was ik al anderhalf uur 'plassen'. Toen ik eenmaal toch naar binnen mocht ben ik zo snel mogelijk naar Jeroen gegaan. Hij was nu behoorlijk ongerust. Gelukkig was ik ruim optijd weer bij hem om te kunnen genieten van het vuurwerk. Dit was dus op de eerste dag van ons verblijf in Hong Kong!
De dagen erna waren iets minder hectisch, maar nog steeds erg druk en vol mensen. Ik ervaar Hong Kong als een jungle van gebouwen met daarin heel veel mensen, auto's, geluiden, geuren en reclame. Het is na 5 dagen rondlopen echt zo ontzettend vermoeiend. De emoties hier gaan ook echt hevig heen en weer. Het ene moment vinden we het prachtig en genieten we van alles, en het andere moment hebben we rust nodig en kunnen het nergens vinden.
Onze hotelkamer is niet beter dan een gevangeniscel in Nederland: 2x4 meter, inclusief douche en toilet! De trappen worden onder gepiest door mensen die de hele dag bij de supermarkt naast ons bier drinken. We slapen aan een van de drukste straten van de stad, waardoor we telkens wakker worden van de bussen en auto's. Maar eigenlijk wil je hier ook niet slapen want de stad bruist de hele dag en nacht. Hong Kong is een ervaring op zich zichzelf. Als een groot attractiepark zonder sluitingstijd...

  • 05 Januari 2008 - 07:09

    Fion:

    Gelukkig nieuwjaar !!!!

    Dat het maar een heel gezond, liefdevol en spannend 2008 mag worden.

    Maar wel iets minder spannend als de laatste uurtjes van vorig jaar ;-)
    Ik kan me voorstellen dat je wel in paniek raakte. Ik zou een oudjaarviering zonder Robin ook geen optie vinden.
    De kerstfoto is inmiddels ook gelukt zie ik :-)

    Suc 6 nog de komende dagen in de ADHD stad. Is een ander hotel een optie?

  • 05 Januari 2008 - 07:57

    Marja:

    Allereerst de ALLERBESTE WENSEN !!!

    Ben benieuwd wat het komende jaar jullie gaat brengen. Eerst natuurlijk de reis verder afmaken en daarna....? Ben benieuwd!
    Maar eerst nog lekker genieten de komende maanden van alles wat jullie samen beleven! Geniet ervan!!

    En mochten jullie in het drukke Hong Kong intens verlangen naar een hutje op de Nederlandse hei: daar heb je momenteel weer last van een zwijnenoverschot dus overal is wel wat!


  • 05 Januari 2008 - 13:58

    Tanja:

    Een heel gelukkig, plezierig en liefdevol 2008!!!
    Ik zie dat ook in HongKong de waterlanders voor oplossingen kunnen zorgen ;-). Gelukkig konden jullie nog wel oud en nieuw samen doormaken!

  • 06 Januari 2008 - 16:50

    Quirine:

    Voor jullie beiden een fantastisch 2008! De eerste maanden zullen dat zeker zijn, daarna maken jullie er ook vast iets moois van.
    Overigens: hadden jullie die avond geen mobiel of hebben jullie die in het geheel niet mee? Huilen zal nl. niet altijd de oplossing bieden.

  • 06 Januari 2008 - 17:54

    Gerda:

    Jeroen en Ellie, Beide een heel goed, gezond en reislustig 2008. De pa en ma's zullen nu wel gearriveerd zijn dus "have fun the next two weeks." En laat ze niet in zo'n hotel wat jullie net omschreven en pas op de "hormonen". Kus Gerda

  • 07 Januari 2008 - 09:58

    Rub & Jess:

    Nou dit verhaal is wel weer heel apart! Jullie moeten maar snel weer verder, de natuur op zoeken, gezellig samen met de moeders en pa (-:

  • 07 Januari 2008 - 19:40

    Alfred:

    gelukkig, eind goed al goed ...en toch samen het nieuwe jaar in. Nog veel plezier en geweldig 2008!

  • 13 Januari 2008 - 08:55

    To:

    Wat een schrik als je niet meer bij Jeroen kunt komen.En dat in zon massa.Terwijl jullie zo van rust houden.Ik zou flauw vallen geloof ik .Maar jullie beleven wel heel wat he .Nu onze oud en nieuw was ook heel apart.We waren in Zeeland bij Jeroen en Irma.Heel gezellig met vrienden en familie.Maar niemand kon snachts naar huis vanwege de mist .Daarom moesten we blijven slapen.23 mensen.Alle kussens dekens werden gezocht.Gelukkig is het heeeel groot bij Irma.Maar ja 23 bedden heb je niet zomaar,dus er is heel wat afgelachen.Opa lag onder een harrie Potter deken.Carel en ik in een hangmat in de schuur.Nu de schuur is niet verwarmd en niet geisoleerd.Ik kan je verzekeren het leek daar ook wel Hongkong.Wat een lawaai de hele nacht autos bussen vuurwerk mensen .Nu denk maar niet dat het in een dorp rustig is .En ik in mijn hangmat stelde mezelf voor dat ik in de Amazone was .Wat een fantasie he om warm te worden het was -1 in de schuur.Maar ik heb in jaren het niet zo leuk gehad met oud en nieuw.Ik ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen.Hou je goed liefs To

  • 13 Januari 2008 - 12:33

    Fion:

    YOEHOEEEEEE

    Zijn jullie er nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen & Ellie & Eva

We vliegen naar Bangkok en reizen dan voor 7 weken door Thailand.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 3172
Totaal aantal bezoekers 48398

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 23 Januari 2013

Met z'n drieen naar Thailand!

02 Oktober 2007 - 08 Mei 2008

China & Japan

Landen bezocht: