Reizen - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu Reizen - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu

Reizen

Door: ellie en jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen & Ellie & Eva

01 November 2007 | China, Zhengzhou

We zijn al een week of 4 onderweg van Beijing naar het zuiden. Soms reizen we met de trein soms met de bus. Reizen in China is natuurlijk heel anders dan reizen in Europa, maar het voelt minder lastig dan in de andere landen die we hebben bereisd. Misschien komt het omdat we eerder met het bijltje hebben gehakt en we nu wel ongeveer weten wat we kunnen verwachten. Of misschien komt het omdat de Chinezen ons minder het gevoel geven dat ze aan ons willen verdienen, of dat de bussen minder slecht zijn of misschien is het wel beiden. De buschauffeurs rijden iets minder gevaarlijk dan in andere aziatische landen. Ze zigzaggen nog steeds door het verkeer en halen ook in op plekken waar wij het niet zouden doen, maar net iets minder risicovol dan in bijvoorbeeld India. We zitten dus niet met gekromde tenen in de bus.
Ook is het slapen minder low-budget. De hele goedkope hotels zijn alleen voor Chinezen toegankelijk. We verblijven dus in hotels van redelijk tot goede kwaliteit. We klagen niet. We hebben dan ook een gewone hotelkamer met schone lakens, douche en toilet in de kamer en ramen met (meestal) uitzicht. We hebben wel anders gehad. Ook de jeugdherbergen zijn van goede kwaliteit met meestal een westers ontbijt. Want het chinese ontbijt is toch wel wat wennen. Meestal smaakloze maispap met droge gestoomde broodjes. ALs we zo'n ontbijt twee dagen hebben gehad snakken we weer naar een westers ontbijt. Met name de thee en de koffie missen we dan heel erg.

  • 01 November 2007 - 08:28

    To:

    Leuk dat jullie zoveel schrijven.Ik wil je allereerst feliciteren met je verjaardag Ellie.Hopelijk is het chinees gebak lekker.Om jullie een beetje in te voelen ga ik volgende week uit eten met een chinese club dus ik hoop ook dat ik kan lezen wat we eten.Ik ben uitgenodigd door Anina die lid is van die chinese club.Morgen 2 nov .is Luca jarig ,die wordt alweer 8 jaar.De tijd vliegt he .Bij jullie is de kop er ook al af .Veel plezier daag To

  • 01 November 2007 - 09:01

    Fion:

    Hoi
    Ik was helemaal verbaasd dat jullie gewoon brood kunnen eten maar ik begrijp nu dat jullie gewoon "op stand" slapen :-D
    De maispap is trouwens beter als ontbijt als de rijstsoep. Hoewel ik het wel echt chinees vond (luze rijstsoep zitten reepjes omelet in).

    Leuk weer wat van jullie te horen. Ik ga je nog niet feliciteren hoor! Je mailt van de week nog maar een keer.

    Dikke kus en geniet er van
    (al komt dat geloof ik wel goed).

  • 01 November 2007 - 10:47

    Anouk:

    Klinkt goed!

  • 02 November 2007 - 11:29

    Tiny Boelen:

    hallo jongelui .even geen bericht van mij . maar ik ben erg blij met de berichtjes van jullie. dat is een leuke afwisseling.
    ik benijd je soms wel moet ik zeggen maar lk zou dat niet meer aan kunnen
    geniet en kijk.en het allerbeste tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen & Ellie & Eva

We vliegen naar Bangkok en reizen dan voor 7 weken door Thailand.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 48461

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 23 Januari 2013

Met z'n drieen naar Thailand!

02 Oktober 2007 - 08 Mei 2008

China & Japan

Landen bezocht: