Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jeroen & Ellie & Eva - WaarBenJij.nu

Khao Yai

Blijf op de hoogte en volg Jeroen & Ellie & Eva

29 December 2012 | Thailand, Pak Chong

We wilde eerst met een minibus naar Pak Chong, maar omdat we al op het noord-station waren voor de camera, gingen we van daaruit met een gewone bus naar Pak Chong. We vertrokken 29 december naar Pak Chong en dat bleek ook de dag te zijn dat heel Bangkok die richting op reed. De rit zou 2 ½ uur duren en we dachten dat de bus om 15:00 uur zou vertrekken. Om 14:50 zaten we in de bus en hadden we wat water en een kleine snack mee. Om 15:30 zaten we nog in de bus op het station. Hadden we de tijd dan toch verkeerd begrepen? Uiteindelijk vertrokken we om 16:00 uur. Inmiddels zat en we dus al ruim een uur in de bus. Het eerste stuk van Bankok ging redelijk vooruit maar op de helft zaten we in een file en kwamen we niet meer vooruit. Eerst dacht ik: als we langs dit stadje zijn dan is de file ook weer over, maar na een halfuur voorbij het stadje besefte ik dat de file zo ver reikte als mijn oog kon zien en verder. Eva heeft nog 2 uurtjes geslapen, maar na het wakker worden zaten we nog steeds in de bus. Ze werd aan het eind van de rit toch wat ongedurig. Wij ook!!!. We kregen ook allemaal trek. We zaten met onze hotel een stuk uit het centrum en we hadden gevraagd of we daar uit zouden kunnen stappen, zodat we geen taxi terug zouden hoeven nemen. De chauffeur leek het te begrijpen, maar toen we om 21:00 Pak Chong inreden reed hij voorbij het punt dat we er uit wilden stappen. 7 km verder werden we eruit gegooid. Jeroen en ik waren een beetje kribbig van het niet eten en het lange zitten: in totaal 6 uur in de bus. We gingen maar eerst wat eten bij 7/11. Daarna werd er door een straatverkoopster geregeld dat ons hotel ons kwam ophalen. We dachten dat ze zo vriendelijk was, maar ze kreeg er van het hotel commissie voor…
Het was maar goed dat we al iets gegeten hadden want de keuken van het hotel was al dicht.
We zijn naar Pak Chong gegaan voor het nationale park Khao Yai. Het is een park met alleen maar jungle in een heuvelachtige landschap. De hoogste berg was 1300 meter. In de jungle leven apen, olifanten, zwijnen, herten, 10 tijgers, andere katachtigen en krokodillen. We wilden een jungletocht door het park gaan maken. De eigenaar van het hotel heeft ook twee gidsen in dienst die ons door het park zouden leiden. Omdat we de wandeling maken met Eva in de tas op Jeroen’s rug vonden de gidsen dat de tocht aangepast moest worden. We hebben dus anders dan de andere groepen een wandeling van 2 uur gemaakt en daarna alles met de auto gedaan. De andere groep heeft ‘s middags nog een wandeling van 3 uur door de jungle gemaakt. We hebben de jungle tocht op 31 december gemaakt en omdat het een nationaal vakantie weekend was waren we niet alleen in het park,maar waren we er samen met een paar duizend Thaise mensen. We hadden nu zelfs file in het park. Omdat het zo een feest was in het park zijn de olifanten naar een andere rustigere plek vertrokken en hebben we alleen gibbons en makaken gezien. Ook de tijger heeft zich niet vertoond. Nou hebben onze gidsen in hun carrière nog nooit een tijger gezien en is dat net zo zeldzaam als een miljoen winnen bij de loterij. Dus die hadden we ook niet op een rustigere dag gezien…
’s Avonds was er ter ere van oud en nieuw een barbecue met een heel zwijn aan het spit en lekkere geroosterde kippen van de grill. Er werden de hele avond al wat knalletjes bij de buren afgestoken en elke keer was Eva helemaal in paniek. Ze moest hard huilen en rende in paniek dan naar ons toe. Het was een vermoeiende dag geweest en we besloten om naar bed te gaan. In de kamer had Eva er minder last van. Om 24:00 werden ik en Jeroen en ik wakker van de knallen, maar verder was het een rustige nacht en hebben we de jaarwisseling weer rustig slapend doorgebracht.
Op 2 januari moest Eva haar rabiësvaccinatie weer halen dus konden we niet nog een hele dagtour doen. ‘s Avonds hebben we nog wel een halve dag tour buiten het park naar een vleermuizengrot gedaan. Dat was echt heel bijzonder. Er leven 4 miljoen vleermuizen in de grot en die vliegen rond de schemer allemaal tegelijkertijd uit. Het duurt ongeveer een uur voordat ze er allemaal uit zijn. Ze vliegen tegen de wind in omdat de muggen waar ze op jagen met de wind mee vliegen. Als je onder ze liep dan hoorde je ze fladderen en piepen. Het was een indrukwekkend schouwspel.
Bij thuiskomst had de tourgroep die in het park was geweest een mooi verhaal. Ze hadden die dag olifanten gezien, gibbons, makaken, een krokodil en twee neushoornvogels. We waren wel een beetje jaloers. De natuur is gelukkig nog steeds niet te dwingen.

Nu lekker op naar een strandvakantie.

• 07 Januari 2013 - 14:27

Fion:

De beste we sen voor een gezond, liefdevol en gelukkig 2013.

Klink wel als iets voor jou om maar gewoon naar bed te gaan met oudjaar.
    Wat een dag in de bus zeg!

Gibons zien schijnt ook beboorlijk
    Zeldzaam te zijn. En de neushoornvogels helemaal (ze zijn vooral groot)
    Maar idd w jammer.

Veel plezier op het strand (nAr welke gingen jullie ook al weer?)
    Eva inmiddels alle prikken gehad.?

• 07 Januari 2013 - 15:14

To:

Nu al moeten jullie zwoegen ,jullie beleven wel mooie dingen en zien veel.En wat knap van eva ,dat ze al dat reizen goed vol houdt.Het zal wel weer wennen worden straks in Nederland.Het is hier te warm voor het jaar ,druilerig weer,dus saai.Maar ook voor ons is het weer wennen ,na al die feestdagen ,teveel snoep ,wijn oliebollen is het ook afkicken.Vandaag weer begonnen met zwemmen,geeft wel wer een gezond gevoel.Genieten jullie nog maar fijn en tot over een paar weken ,liefs van ons To

• 07 Januari 2013 - 19:59

Rub En Jess:

Happy Newyear!

Echt weer lachen met jullie! Cameraverhaal is bijna niet te geloven,maar blijkbaar zijn er toch meer goede mensen op de wereld dan we denken haha.
    Wow dat jullie Gibbons hebben gezien, wij hebben ze alleen gehoord hoor! Ze zijn super schuw. Waarschijnlijk zien jullie de Hornbill nog wel op de eilanden. Heerlijk naar t strand, hopelijk daar wat meer rust voor jullie,zodat jullie kunnen dutten op t strand bij de ondergaande zon en een fruitdrankje in de hand en als toetje een massage.....zucht.....

lekker genieten nog! PS de foto's zijn echt aandoenlijk
    Bye bye Rub en Jess

• 13 Januari 2013 - 12:19

Jeffrey & Wendy:

Hallo Ellie, Jeroen en Eva,

Wat beleven jullie veel zeg. Ik vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen.
    Ben er nu pas achter dat ik ook foto's kan zien, heel leuk dat maakt het
    nog indrukwekkender.
    Geniet er lekker van, ook van het luieren en de temperatuur.
    Als de voorspellingen hier uitkomen kunnen wij deze week schaatsen.

Hartelijke groetjes van Wendy